KV-5
Vývoj KV-5 byl zahájen v červnu 1941 v Kirovových závodech v Leningradu a dokončen byl v srpnu, ale německá invaze zabránila tomu, aby vývoj postoupil do fáze prototypu. Očekávalo se, že KV-5 bude mít některé komponenty společné s tankem KV-1. Nová věž byla navržena tak, aby...
Celý článek
SU-85I
Vyvinuto na základě zajatých Německých tanků PzKpfw III s dělem ráže 85 mm. Vyrobeno bylo nepodstatné množství a bojů se nikdo neúčastnilo.
Celý článek
Stíhač tanků: Objekt 704
Vyvinuto v roce 1945 specialisty projekčního oddělení 100 závodu pod vedením J.Kotina na podvozku IS-3 a IS-2. Vozidlo se vyznačovalo velmi dobře skloněným pancířem a bez potíží prošlo vojskovými testy, ale nikdy nebylo zařazeno do výzbroje.
Celý článek
Stíhač tanků: SU-100
Samohybné dělo SU-100 je postaveno na podvozku T-34-85 a SU-85. Celkem vyrobeno 2 495 vozidel od září 1944 do června 1945.
Celý článek
Stíhač tanků: SU-100M1
Vyvinut v UHMP (Uralském závodě těžkého průmyslu) na základě T-34-85. Bojový prostor posádky byl umístěn v zadní části vozidla. Vozidlo nebylo nikdy vyráběno, přednost byla dána projektu SU-100M-2 na podvozku tanku T-44.
Celý článek
Stíhač tanků: ISU-152
Byl vyvinut na podvozku tanku IS. Stíhač tanků ISU-152 byl zamýšlen jako náhrada za SU-152, který se vyráběl na podvozku tanku KV-1s. Od listopadu 1943 do června 1945 vyrobeno celkem 4 635 vozidel.
Celý článek
Střední tank: T-54
První prototyp byl vyroben na konci roku 1944, po testech v letech 1945 - 1947 byla jeho modifikace z roku 1947 zařazena do výzbroje. Do ukončení výroby bylo postaveno celkem 713 vozidel. Na konci roku 1949 byla zahájena produkce nového modelu.
Celý článek
Stíhač tanků: SU-152
Těžké samohybné dělo na podvozku tanku KV-1S. Celkem vyrobeno 671 vozidel od února do prosince 1943.
Celý článek
Těžký tank: ST-I
Vyvinuto v závodě č. 92 inženýry VA Ganinem a AS Chasovnikovem. Měl nahradit zastaralé těžké tanky své doby a vyřešit jejich nedostatky, ale zůstalo pouze u plánů.
Celý článek
Těžký tank: IS-4
Vývoj vozidla byl zahájen v dubnu 1944, několik prototypů bylo dokončeno ještě do konce války. IS-4 byl vyráběn v průběhu let 1947 až 1949, a bylo vyrobeno celkem 219 (wiki uvádí 250) vozidel. Měl být protiváhou Pz VI Ausf. B „Tiger II“, ale nesplnil armádní...
Celý článek